söndag 8 juli 2012

Sven-Harrys konsthall i Stockholm 8/7 2012

Jag var på en guidad tur i Sven- Harrys våning på Sven- Harrys konsthall söndagen den 8/7 2012 och blev totalt fascinerad av denna underbart vackra våning och blev alldeles överväldigad av de vackra skultpturerna på balkongen och alla vackra konstverk och underbart vackra mattor av bla Märta- Måås Fjätterström ( 1899 -1983.)  Där fanns tavlor av August Strindberg och konstnären Hill samt en skulptur i det ena fönstret av en Kinesisk häst. Vår guide berättade väldigt levande och intressant om Sven-Harry och hans konstsamlingar.

Jag vill gärna rekommendera alla som har vägarna förbi Vasaparken och Sven- Harrys konsthall att göra ett besök på denna och absolut passa på då Sven- Harrys våning är öppen för visning!

1 kommentar:

  1. Visst var det fint där! Jag tyckte speciellt mycket om biblioteket med de många vackra Hill-tavlorna. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där, och är glad att Sven-Harry låter oss komma och se hur harmoniskt han bor!

    SvaraRadera