söndag 2 januari 2011

Pepparkakshusutställningen på Arkitekturmusèet i Stockholm 2010- 2011

Jag var på årets Pepparkakshusutställning på Ariktekturmuseet i Stockholm som haft utställning där sen 1/12 2010- 9/1-2011 i år.


Årets utställning handlar om att vara hemma eller rotlös. Som det står på Ariktekturmusèets hemsida: En del är rotlösa och måste byta hemmiljö,


Och andra har en mycket trygg och lugn hemmiljö. Det jag tyckte bäst om på pepparkaksutställningen om att vara hemma eller rotlös var en liten flicka på 14 år som tyckte att hon " var hemma när hon hade sin blogg, sin mobil och sin kamera". Och pepparkaksmodellen var en mobiltelefon! Det var väldigt snyggt gjort tyckte jag.

Men hela pepparkaksutställningen på Arkitekturmuséet är väldigt häftigt upplagd. Det är stora hus, ett helt sceneri av Stockholm med Globen, Stadshuset med mera.

Vilka vinnarna är kan man läsa på Arktiekturmsèets hemsida. Jag rekommendrar varmt att gå och se denna utställning och ni har chansen fram tom den 9/1 2011 om jag förstod det rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar