söndag 15 juli 2012

Grafitti utställning på Kulturhuset i Stockholm-15/7 2012

Jag var på en mycket intressant utställning på Stockholms kulturhuatts om grafitti. Jag tyckte den var intressant för enligt min åsikt så ifrågastte hela utställningen om vad som kan och får räknas som konst. Jag tycker jag kan hålla med om en kille som blev intervjuad i tv om att allt är konst då konstnären har haft ett seriöst intresse av att utföra sitt konstverk- även om det rör sig om grafitti- då kan jag också hålla med om som glad amatör att jag tycker att det kan och bör räknas som ett konstverk. Utställnigen visade verklgien all sorts tänkabar grafitti från grafitti som sprejades på i tunnelbanevagnar och all annan tänkbar grafitt på andra platser i samhället.

Jag tycker att grafitti utställningen på Kulturhuset i Stockholm var väl värd ett besök! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar