lördag 28 december 2013

Filmen, " Flyg" på Tekniska museet/ lördagen 131227/ Marika Frykholm

Jag var på Tekniska musèet lördagen 131227 och såg filmen, " Flyg", som handlade om flygets historia. Det roliga var att det är en 3- d film och när man kommer in i biosalongen så får man första av allt sätta på sig ett par 3- D glasögon och sedan är det bara att sätta sig i stolen som både hoppar och gubbar allt under filmens gång. Man blir också sparkad i baken- jag trodde först jag hade en ilsken person bakom mig som satt obekvämt men det var en del av filmens underhållning, och fåglar kommer flygande så man tror dom ska flyga rakt på en där man sitter i biostolen. Det är mycket häftigt gjort.Samtidigt är det mycket intressant att få veta det mesta om flygets historia. Med en viss blandning om hur flyttfåglarna beter sig då dom flyttar söderut. Jag vill därför gärna varmt rekommendera att gå och se denna mycket häftigt tekniskt gjorda E- D film och glöm inte att göra ett besk uppe i Game- on så länge den delen av utställningen på Tekniska musèet finns! Jag förlorade nog i vartenda data- spel jag prövade på- det enda jag kände mig riktigt hemtam i var Packman- och inte ens där klarade jag mig helskinnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar