lördag 5 augusti 2023

Ett boktips: " Regency Buck"/ Författare: Georgette Heyer/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm


 Jga vill härmed dela med mig av ett boktips: " Regency Buck"/ Författtare: Georgette Heyer som levde och verkade på 1930- talet. 

Jag har tyvärr inte kännedom om denna i mitt tycke helt fantastiska roman finns utgiven på svenska. Men det borde gå att googlaa på skulle jag tro.Jag har ännu inte läst ut hela boken utan har hunnit ungeefär halvvägs men har tjvukikat på slutet!

Enligt min personliga uppfattning är romanen: " Regency Buck" som jag kom i kontakt med då jag läste om en sommarkurs på distans med Uppsala universitet som heter: " Skräck, spänning och sex", så är romanen: " Regency Buck" av Georegette Heyer en roman i den världsberömda engelska 1800- tals författarinnan Jane Austens anda. 

Lite om handlingen:
RIk och vacker arvtagerska möter en excentrisk och lika rik förmyndare i 1800- talets London. Tycke uppstår.. Eller gör det det? Jag vill här inte avslöja för mycket. Annat än att poängtera att den rika och vackra arvtagerskan Miss Judith Taverner har en lika rik, och populär( bror. Mr. Peregrine Taverner. Men alla är inte lika förtjusta i brodern Taverner och vissa önskar röja honom ur vägen. På grund av att om Mr. Peregrine Taverner är undanröjd så tillfaller hela förmögenheten hans syster, Miss Judith Taverner.

Här nedan följer några exempel på andra romaner utgivna av: Georette Heyer:

" Arabella" Georgette Heyer

" Venetia  Georgette Heyer

" Frederica" Georgette Heyer

" Friday Child" Gorgette Heyer

" Bath Tangle" Georgette Heyer

Är några exempel på romaner som är utgivna av: Georgette Heyer

Jag vill varmt rekommendera alla att läsa denna mycket spännande och givande roman! Om jag förstod slutordet rätt så har Georgette Heyer även skrivit ett 40 tal romaner i samma romantiska stil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar