lördag 25 december 2010

Presentation

Hej!
Jag heter Marika Frykholm och är en glad 44 årig amatörskådespelerska som på fritiden spelar med mina amatörteaterföreningar Enskedespelet ( vartannat år i Margaretaparken i G:a Enskede) samt även Teater Reflex tidigare Södra Fot på Teater Reflex i Kärrtorp i Stockholm.

Jag har även deltagit i kurser med Stockholms improvisationsteater under en cirka 7 årig period och dessutom deltagit i en grund & fortsättningskurs i improvisationsteater med Fridhems folkhögskola i Svalöv i Skåne samt i augusti 2010 deltagit i en teaterkurs med Fridhems folkhögskola i Svalöv i Skåne.

Under höstterminen 2010 fom 6/11- 11/12 2010 var jag statist med min amatörteaterförening Teater Reflex i Kärrtorp då vi spelade: " Mina drömmars stad" av Per Anders Fogelström vilket var mycket roligt. Till vårterminen kommer jag att sjunga med i Teater Reflex tetarkör på Teater Reflex i Kärrtorp.

Till vardags går jag på en daglig verksamhet som heter Kooperativ Danviksport på Alsnögatan 11 i Stockholm eftersom jag har ett osynligt funktionshinder som heter C.A.T.C.H 22 eller DiGeorge syndrom. På Danviksport håller vi på mycket med data och det finns möjlighet att ta datakörkortet samt att vi har diverse studicirklar i drama/ musik, skapande, en tidningscirkel samt en styrelse som fungerar som en studiecirkel som alla leds av väldigt trevliga lärare från Studieförbundet Vuxenskolan i Stockholm.

Mina föräldrar bor i Enebyberg i Danderyd norr om Stockholm. Själv bor jag i serviceboende i Stocksund i Danderyd och trivs mycket bra där. Det är mycket trevlig personal och jättetrevliga boendekompisar och vi hittar på en hel del kul på fritiden som att fika och äta ihop 3 gånger i veckan för den som vill samt går och dansar varannan fredag på FUB:s danser på Fryshuset inärheten av Gullmarsplan.

Det var lite om mig jag har en bror och en svägerska och två underbara brorsbarn som jag träffar ofta och gärna. Jag är också aktiv katolik och knuten till St:a Eugenia katolska församling i Stockholm.

Hoppas ni tycker om att läsa min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar