lördag 10 november 2012

Ett informellt samtal om den nuvarande situationen, av författare: John Alvide ( författare bla till Vampyren från Blackeberg, & regissör: Tomas Alfredson/ Dramaten-november 2012

Fredagen den 9/11 2012 var jag och såg föreställningen: " Ett informellt samtal om den nuvarande situationen", författare: John Alvide som även skrivit: " Vampyren från Blackeberg", och regissör: Tomas Alfredson.

Pjäsen är en sammanställning av texter skrivna av barn och spelade av vuxna. Handlingen utspelar sig kring ett vanligt kontorsmöte- det kunde vara vilket sorts kontor som helst. Mötet består av fem stycken vuxna som alla talar med varandra på samma sätt som barn som leker med varandra skulle kunna göra.  Som tex att: " om jag blir chef så får jag en jacuzzi". Och den ene pojken/ mannen har problem med sina " löständer" och får dom utdragna av sin " kollega", en av de andra " vuxna pojkarna"

Författaren till pjäsen är John Alvide som även skrivit den kända boken: " Vampyren från Blackeberg" som senare blev filmen: " Låt den rätte komma in". Erkännas skall att jag sett filmen men blundade till större delen av den! Men det gjorde jag inte under denna mycket underhållande föreställning, " Ett informellt samtal om den nuvarande situationen" som jag absolut vill rekommendera alla att se där jag verkligen inte behövde blunda en enda minut under föreställngens gång!


1 kommentar:

  1. Ja, visst var det en jättekul föreställning! Vilken fin idé att man får jacuzzi när man blir chef. Det var mycket att skratta åt. Hoppas att många går och ser pjäsen!

    SvaraRadera