torsdag 18 augusti 2022

Konsertrecension: " Sommar med Eldfågeln" med Kungliga Filharmonikerna i Stockholm på Stockholms konserthus torsdagen 220818/ Länk ditlagd av: Marika Frykholm

Tot220818 vat  att  r jag på en alldeles fantastiskt underbar konsert med Kungliga Filharmoinkerna i Stockholm på Konserthuset i Stockhom. Konserten heter: " Sommar med eldfågeln". 

Dirigent var:
Anton Holmer

Enligt programbladet är Anton Holmer sedan 2021 assisterande dirigent vid Orchestre National de Lyon. 

Anton Holmer har som bakgrund att han studerade orkesterdirigering vid Staatliche Hochschule fur Musik in Stuttgart. ( Författarens anmärkning: Ursäkta att jag inte kan stava det tyska y:et på min dator ber så hemskt mycket om ursäkt för detta!) 

Han studeradei Stuttgart för Per Borin. Han dirigerade flera framstående orkestrar. Som till exempel: Stuttgarte Kammarorkester och Stutttgarte Philharmoniker. Efter Sverige debuten 2018 med Jönköpings Synfonietta har han varit en återkommmande gäst bland annat på: Sveriges Radios Synfooniorkester, Svenska Kammarokrestern, och Dalasinfoietta. 

Jakob Kellermann: 
Gitarr

Enligt prgrambladet är Jakob Kellermann en av Sveriges mest eftersökta gitarisster. Dels spelar han regelbundet över hela Sverige.Men han har också framträtt som internationellt som solist i bland annat Gasteig i Munchen, Seoul Art CenterBruchnerhuas i Linz, Concertgebuow i Amsterdam, Tokyo BUnka Klakan. Samt även på en rad stora fesitvaler. Detta är inte min personliga recesion detta är enligt programbladet. ''

För vidare inofrmation: Kopiera gärna den nedanstående länken. 

 https://www.konserthuset.se/kungliga-filharmonikerna/


Jag vill rikta mitt varma tack för en underbar konsert med Kungliga Filharmoniierkna i Stockholm torsdagen 220818!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar