lördag 11 februari 2023

Teatertips: " Temps Mort"/ Författare: Lars Norèn/ Regi: Suzanne Osten/ Plats: Klara teatern , på Stockholms kulturhus lördagen230211/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

Lördagen 230211 var jag på pjäsen: " Temps Mort" som är skriven av: Lars Norèn i regi av: Suzanne Osten Klara teatern på Stockholms kulturhus.

Lite om handlingen

Föreställ er en samling människor som är som det verkar slumpmässigt sammanförda. Vart är de någonstans? Vart befinner de sig?  Vad har de gjort? Hur har deras liv sett ut?  Är de levande eller är de döda? Är det- som jag föreställer mig- limbo som de befinner sig ii? Det vill säga platsen mellan denna världen och den nästa enligt vissa trossammanhang. 

Det hela tar sin början med att publiken får ta plats på scenen och se ensemblen spela uppe i salongen. Ensemblen spelar att de, " håller på att lära känna varandra". Mycket intressant gjort tycker jag. Sedan blir den en 20 minuters paus och efter denna paus får publiken nu ta  plats i salongen medan resten av teaterstycket framförs på scenen. Mycket spännande tycker jag. 

Medverkande

Författare till " Temps Mort": Lars Norèn

Regi: Suzanne Osten

Skådeseplare

Andreas Kundler

Simon Norrhon

Per Sandberg

Ann Petrèn

Olle Thorell

Thora Möller Jensen

Inhoppare

Anders Johanissen

Anna Lund trummor

Natasjz Dluzewska  Sång

Magdalena Eriksson Sång


ag vill ge en särskild varm eloge till regissören och hela den fantastiska ensemblen. Jag gillade även kostymen och scengrafin mycket. Jag vill därför varmt rekommendera alla att se föreställningen: " Temps Mort" av Lars Norèn i regi av: Suzanne Ozten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar