torsdag 17 augusti 2023

Ett stand-up tips: Stockholms kulturfestival/ 230817! Plats: Karl den 12:es torg!/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

Jag vill härmed dela med mig av ett jätteroligt och mycket givande stand- up comedy tips: Stockholms kulturfestival 230817! Plats: Karl den 12:es torg/ Utkanten  av Kungsträdgården i Stockholm torsdagen 230817. 

Jag vill härmed ge en mycket varm eloge till de 3 artister som jag såg idag torsdagen 230817 på Stockholms kulturfestival. Mina varmaste tankar går nog ändå till den kvinnliga artisten från Umeå som mycket rättframt och rakt på sak berättade om sin funktionsvariation  Jag vet att hon sa att hon inte vill läsa om folks funktionsvariationer men jag vill ändå ge henne en särskilt varm eloge för att jag har själv en osynlig funktionsvariation som numera går under namnet: 22q11 men som tidigare hette: C. A. T. C. H 22 eller DiGeorge syndrome. 

Jag tyckte att den här kvinnliga artisten från Umeå berättade mycket levande om hur hon som sitter i en permobil sökte jobb och fick det på ett lss-boende. Jag älskar själv mitt eget lss- boende väldigt mycket så jag kunde verkligen känna igen mig i  hennes story. 

SÅ mitt varmaaste tack även till de två manliga artisterna och deras mycket roliga framföranden!

Tack än en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar