söndag 26 november 2023

Ett teatertips: " Mitt inferno"!/ Baserat på Aguust Strindbergs pjäs!/ Skådespelare: Sandra Hult/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

 Jag vill härmed dela med mig av ett teaterips: " MItt Inferno" som är baserat på August Strindbergs pjäs. Här framförd av skådeseplerskan Sndra Hult i en monolog på Strindbergs intima teater i Stockholm.

Datum: Söndagen 231126. 

Jag vill ge en mycket varm  eloge till den fantastiskt begåvade skådeseplerskan Sandra Hult som här framförde en lysande monolog på ett mycket inspirerande och tänkvärt sätt. 

Denna monolog här på ett så fantastiskt sätt framförd av Sandra Hult beskriver en ung författarinnans skrivkramp och hennes inre monolog med  andra framstående skrivande kvinnor i historien så som till exempel VIrginia Woolf..

Personligen tycker jag att Sndra Hults monolog bjuder på många " igenkänningsfaktorer" för alla som älskar att skriva och vet hur svårt det kan vara att få skrivkramp ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar