torsdag 7 december 2023

Ett boktips: " Hjärtlös"/ Författare: Petrus Dahlin/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

 


Jag vill härmed dela med mig av ett riktigt läskigt botktips:  spökhistorien " Hjärtlös" av den svenske författaren_ Petrus Dahlin.

Kortfattat om handlingen

" Hjärtlös" är en riktigt  läskig spökhistoria som handlar om två systrar. Den ena systern dör vid födseln på grund av att hon föds utan ett hjärta. Men hennes syster, Maia överlver födseln. Och många år senare flyttar Maja tillsammans med sina föräldrar, Malin och John tillbaka till New York till den lägneheten där Maija och hennes syser föddes. Maijas föräldrar är riktiga karriäarister båda två och Maija får tillbringa den första tiden i New York helt ensam. Ddet blir en tid och en tillvaro för mycket funderingar, spaningar på grannarna mittemot och upptäckte att hon har en syster som hon kallar " Syster" som förut inte visste om.

Jag tycker att boken "  Hjärtls" är en riktigt läskig spökhistoria men ändå full av beskrivningar på hur det kan vara att vara ung och försöka hitta sig själv när man är utelämnad i en helt främmande miljö som storstadslivet i New York blir för den ensamma flickan Miaja. Vad är fantais och vad är verklighet undrar man boken igenom tycker jag. 

Jag vill varmt rekommendera alla att läsa denna mycket välgjorda och välskrivna spökhistoria, " Hjärtlös" av: Petrus Dahlin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar