fredag 5 februari 2016

Louise Bourgeois utställningen på Moderna musèet i Stockholm, söndagen 151005/ Recension av: Marika Frykholm

Jag var på Louise Bourgeois utställningen, på Moderna musèet I Stockholm, söndagen 151005. Jag tyckte det var en mycket intressant och sevärd utställning.

Bäst tyckte jag om den stora jättespindeln som tillverkades 19991 av Louise Bourgeois. Jättespindeln hette: Manon. Enligt häftet om Louise Bourgeois utställningen på Moderna musèet så tyckte Louise Bourgeois att spindeln var hopkopplad med hennes egen mamma. Loiuse Bourgeois såg tyckte att spindlen var " något postivit", enligt häftet från Louise Bourgeois utställningen. Denna jättespindel har visats over hela världen, enligt konstutställningshäftet.

Jättspindeln Manon kan beskådas uppställd alldeles utanför entrèn vid Moderna muséet i Stockholm.


Utöver jättespindeln Manon så förekommer det konstföremål som forestaller olika kroppsdelar inne på själva utställningen. De är mycket häftigt och intressant framtställda tycker jag. Det är folk som ligger tätt ihop med varandra och kramas. Två huvuden som kisser varandra med tungorna, och mycket mera.


Jag tycker absolut att Louise Bourgeios utställningen på Moderna musèet är värt ett besök så länge den pågår så rekommenderar jag varmt att gå och se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar