onsdag 7 december 2022

Teaterrecension: " Content"/ Uppfört av det fria scenkonstkompaniet LUmor under ledning av: Paula Stenström Öhman & Oskar Thunberg/ Plats Teater Tribunalen tisdagen 221207/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 Tisdagen 221207 var jag på Teater Tribunalen och såg det fria scenkoonstkompaniet Lumor sätta upp föreställningen: " Conent".

Lumor är ett fristående scenkonstkompan som leds av: Paula Stenström Öhman och Oskar Thunberg. De har enligt programbladet ingen egen scen utan hyr in sig på andra teaterlokaler. En nyligen spelad pjäs är: " Mördaren du söker"/ Plats: Fri scen/ Kuturhuset i Stockholm. 

Medverkande i kvällens föreställning var

Manus:
David Wiberg  & Oskar Thunberg

Regi: 
Oskar Thunber & David Wiberg

Skådespelare:
Erik Stern,

Eva Rexed'

Sofia Rönnegård

Tänk er en föreställning där de medverkande dels är med om en utredning av en brottsplats, samt kämpar för att  förstå meningen med sina egna liv. 

På så vis skulle jag vilja sammanfatta föreställningen: " Conent" av de båda manusförfattarna:
David Wiberg och Oskar Thunberg. 

Det är historia där flera historier i själva historien utspelas. Dels är det själva brottsplatsen där allting började. Sedan är det paret Hackes och Teresas ganska kämpiga relation. De kämpar med sig själva och varandra. De kämpar för att förstå varandra. Och den livsistuation de befinner sig i.

Jag vill ge en varm eloge till de medverkande skådespelarna: Erik Stern, Eva Rexed och Sofia Rönnergård. Jag vill samtidigt passa på att rekommendera alla att se denna mycket underhållande föreställning: " Coneent" här uppfört av det fria scenkonstkompaniet Lumor på Teater Tribunalen! I skrivande stund ges föreställningen 221207 på Teater Tribunalen i Stockholm.  

Jag gillade även scenografin samt ljud och ljus effekter mycket. Och även kostymen vill jag här ge en varm eloge. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar