fredag 9 december 2022

Teaterrecension: " A Midsummer Night`s Dream= " En midsommarnattsdröm"/ Av: William Shakespeare/I regi av: Nicholas Hytner/ Recension skrven av. Marika Frykholm

 Jag har fredagen 221209 sett en mycket modern uppstättning av: William Shakespeearès: " A Midsummer Nght`s Dream= " En midsommarnattsdröm" på svenska, på: National theatre i London i regi av. Nicholas Hytner. 

Rolln som Puck spelades av: h: David Moorst. David Moorst  var tvungen att gå en cirkusutbildning för att kunna söka rollen som Puck! Låter mycket intressant tyckte jag. 

" A MIdsummer Night`s Dream" på National theatre i London är en mycket i mitt tycke fartfylld och svängig föreställning där älvorna svävar omkring uppe i luften och Puck lyckas missförstå TTitanias  order om vilka kärlekspar som ska bli kära i vilka vad gäller de 2 kärleksparen Lysander ochHermia och Diemitriees och Helena.

För att kunna se föreställningen: " A Midsummer Night`s Dream" från National theatre i London krväs det att man loggar in. Sedan kostar det 100:- svenska kronor att se själva föreställningen. 

Jag vill varmt rekommendera föreställningen: " A Midsummer Night`s Dream" av William Shakespeare på Natinoal theatre i London i regi av: Nicholas Hytner. 

I skrivande stund i december 221209 kan man ladda ner denna föreställning från Natinoal theatre i London. När man väl har betalat avgiften så kan man behålla den i 3 dagar. 

Jag vill härmed ge en särskild varm eloge till David Moorst som spelade Puck! Han var absolut lysande i sin framställning av Puck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar