torsdag 6 juni 2024

Ett biofilm tips: " Unversalteorin"/ Regissör: Timm Kröger/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

 Jag vill härmed dela med mig av ett biofilm tips som jag såg på biografen Victoria på söder i Stockho torsdagen 2406006: " Universalteorin" i regi av den tyske regissören: Timm Kröger. 

" Universlateorin" Handlar enligt min personliga uppfattning om för mig mycket svårbegriplig begreppet kvantfysik. Min kompis som jag såg filmen med är mera bevandra på detta område än vad jag sorgligt nog är. 

Men jag håller med henne om att filmen handlar mycket om den ungen mannen Johannes som har kommit fram till en alldeles ny idè i sin kvantfysik avhandling som hans professor vägrar att hålla med om: Att det skulle kunna existera parallella världar till vår egen. Där möjligen samma personer som här lever i den  parallella världen med med helt enligt min personliga uppfattning andra chanser och möjligheter. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se filmen: " Unversalteorin" i regi av den tyske regissören: Timm Kröger! Mycket på grund av det utmärkta skådespeleriet och den fantasirika handlingen. Jag gillade även hur den parallella världen som ibland sammanlänkande med vår egen framställdes i filmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar