torsdag 17 november 2022

Konsertrecension: " Framtidens musik": Re/ Generation med Lilla Akademins elever komponerat bland annat av en del elever som är kompositörelever på Lilla Akademin i Stockholm/ Torsdagen 221117/ Länk ditlagd av: Marika Frykholm

Jag har lyssnat till delvis nyskapad musik här framfört av musikelever på Lilla Akademin i Stockholm, skrivet och komponerat delvis av elever på Lilla Akademin i Stockholm: " Framtidens musik": Re/ Generation torsdagen 221117. 

Jag vill härmed ge en mycket varm eloge till dessa fantastiskt unga och oerhört begåvade musiker som här framförde en hel del nyskrivna verk som bland annat var komponerade av elever med undervisning av deras lärare på Lilla Akademins skola i Stockholm. 

Jag vill också härmed passa på att tipsa om en kommande musikfestival som äger rum på Lilla Akademins skola i Stockholm datumen: Fredagen 221118, lördagen 221119 samt även söndagen 221120. 

Jag vill rekommendera alla som har tid och möjlighet att besöka denna musikfestval! Dessvärre har jag inte här koll på hur många biljetter som finns kvar att köpa. 

Men för mera information kopiera gärna länken här nedan. 

 https://lillaakademien.se/konserter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar