onsdag 19 april 2023

Teatertips: " VOx Humana"!/ Skriven av: Jean Cockteau/ Översättning av: Maria Björkman/ Regi: Tomas Ostermeier/ Plats: Dramatens stora scen onsdagen 230419/ Tpis ditlagt av: Marika Frykholm

Onsdagen 230419  såg jag föreställningen: " Vox Humana" som är skriven av: Jean Cockteau på Dramatens stora scen här framförd av: Lena Endrè och Thomas Hanzon samt även en livs levande hund! 

Medverkande

Regi: Thomas Ostermeier

Lena Endrè

Thomas Hanzon

För att beskriva handlingen så  uppfattade jag den som följande: En kvinna( här spelad av Lena Endrè), har blivit övergiven av sin älskare. I en timme och 15 minuter pratar denna kvinna nästan oavbrutet med undantag för en kort paus då det utspelas en kortare scen i föreställningen som inte har med själva handlingen att göra), med sin älskare på telefon. 

Kvinnan säger sig ha förstått hela tiden att hon skulle bli övergiven och enligt min personliga uppfattning försöker kvinnan att övertyga mannen att det inte är någon fara för henne och att han inte ska oroa sig för henne.

jag vill härmed ge en särskilt varm eloge till Lena Nedrè för hennes fantastiska skådespeleri och inlevelseförmåga i den stackars övergivna kvinnan. 

Jag vill även uttrycka min stora förtjusning i sceongrafin särskilt den stora sängen och även för kostym. 

Jag vill  rekommendera alla att se föreställningen: " Vox Humana" skriven av Jean Cockteau  i regi av: Thomas ostermeier med medverkande skådespelare: Lena Endrè och Thomas Hanzon! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar