onsdag 21 juni 2023

BIotips: " Asteroid City"/ I regi av: Wes Anderson/ Plats: Biografen Grand i Stockholm/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

 

Jag vill härmed dela med mig av ett biotips eftersom jag tyckte att det verkligen var en jättebra film! Filmen heter: " Asteroid City" i regi av: Wes Anderson,. Den visas bland annat på biografen Grand i Stockholm nu i skrivande stund två dagar före midsommarafton i juni 2023. 

Lite om handlingen: " Asteroid CIty" i regi av: Wes Anderson är  film  som handlar om hur en pjäs med titeln: "Asteroid City" utspelas på 1950- talet i USA  och samtidigt utspelar sig handlingen som man kunde tänka sig som min kompis sade några år senare på 1950- talet i USA: 

Jag älskade hela stämningen i denna film och jag tyckte det var alldeles utmärkta skådespelarna. Vill ge en särskil eloge till de fyra barnen de tre flickorna och pojken som spelade syskonen i filmen! Jag tyckte även det var mycket häftigt hur filmen var gjord som att det var kulisser  som min kompis sade , som utgjorde bakgrunden då de befann sig i själva staden: Asteroid City. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se filmen: " Asteroid CIty"! I regi av: Wes Anderson som i skrivande stund nu två dagar före midsommarafton i juni 2023 visas bland annat på biografen Gran i Stockholm!


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar