torsdag 22 juni 2023

Netflix serie tips: Amerikansk titel: " Firefly Lane"/På svenska: " Vad som än händer"/ Manuset är skrivet av: Maggie Friedman tillsammans med Marissa Lee/ Tips ditlagt av: Marika Ferykholm


s

Jag har börjat följa den Amerikanska Netflix sesrien: " Firefly Lane" som översatt till svenska heter: " Vad som än händer":  Manuset är skrivet av: Maggie Friedman tillsammans med Marissa Lee. 

I rollerna ser vi de båda vännerna: Kate Mularky och Tully Hart spelas av: Sarah Chalke och Kathrien Heigl. ( Jag är inte helt säker på att jag här har fått med Kathrines efternamn helt korrekt. ) 

" Firefly Lane" eller: "Vad som än händer" som är den svenska översättningens titel på denna Netflix- serie handlar om de båda vännerna enligt programbladet Kate Mulaky och Tully Hart som lär känna varandra då det går på gymnasiet på -80- talet och utsträcker sig enligt programbladet tills de är i 40- års åldern. 

Jag tycker att denna Netflix serie skildrar dessa båda vänners på ett både trovärdigt och känslomässigt fint sätt. Tully Hart är vännen som får alla kilarna medan Kate Mularky är den lite blygare kompisen i deras vänskapsrelation. 

Jag vill varmt rekommendera alla attse Netflix serien: " Fireflyt Lane" eller: " Vad som än händer"! av de båda manusförfattarna: Maggie Friedman och  Marissa Lee! Den finns i skrivande stund dagen före midsommarafton år 2023 att se på Netflix. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar