lördag 22 juli 2023

Ett biotips: " Barbie"/ I regi av: Greta Gerwig/ TIps ditlagt av: Marika Frykholm

J




Jag vill härmed dela med mig av ettt biotips, nämligen den nya filmen: " Barbie"  i regi av: Greta Gerwig  som är en Amerikansk skådespelare och filmskapare. 

" Barbie " handlar som titel antyder om Barbie och Ken dockorna. 

Kort om handlingen:

Det är uppror i Barbielandet. Barbie och Ken hamnar i den verkliga världen och får där lära sig vad begreppet jämlikhe/ respektive skillnad mellan könen kan innebära. Nämligen att män ganska ofta har makten. Därmed inleds ett uppror av Kendockorna mot de styrande Barbie dockorna i Barbie världen. 

Jag tycker att filmen " Barbie" var en oerhört djup och tänkvärd film. Som mycket handlar om vilka som egentligen är de styrande i samhället. Och hur det är egentligen är att vara människa. Och vad känslor kan innebära. 

Men också om de olika relationerna mellan Baribe- och Ken dockorna. Och hur svårt det kan vara att ta reda på vem man själv egentligen är. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se denna fantastiskt välgjorda film med dess utmärkta skådespelarna! Jag gillade särskilt twisten på slutet! Mere vill jag inte avslöja! Se filmen! Den är väl värd att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar