söndag 2 juli 2023

Ett Operatips: " PMSIUS" spelas av gruppen: Kamraterna/ I regi av: Sara Ribbenstedt/ Tonsatt av: Corinne von Dardel/ Plats: Söndagen 230702 Reimers Holmes hotell i Stockholm/ TIps ditlagt av: Marika Frykholm

sSöndagen 230702 såg jag gruppen Kamraternas opera: " PMSIUS  på Reimers Holmes hotell i Stockholm. I regi av: Sara Ribbenstedt.  Och tonsatt av: Corinne von Dardel. 

Jag tycker man kan beskriva handlingen som att det handlar mycket om hur kvinnor kan ha det då dom har pms och hur pms: stadiet kan typ förändra hela ens personlighet för att sedan försvinna och så blir man sig själv igen efter några dagar. 

Jag tycker att operan: PMSIUS som är tonsatt av Corinne von Dardel och i regi av: Sara Ribbenstedt belyser mycket bra hur det kan vara att vara kvinna och att ha pms. Även om  det här är smera sagobetonat och PMS: en blir som ett förskräckligt monster som försöker förstöra lyckan för både kvinnan och mannen. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se operan: " PMSIUS" i regi av: Sara Ribbenstedt och tonsatt av Corinne von Dardel! Som i skrivande stund söndagen 230702 framfördes på Reimers Holmes hotell I Stockhollm. 

Jag vill härmed också ge en  mycket stor eloge till de mycket begåvade sångarna och orkestern! Och jag gillade även scenografin mycket och kostym. EN varm eloge till alla inblandade i operan: " PMSIUS"! I regi av: Sara Ribbenstedt och tonsatt av Corinne von Dardel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar