lördag 1 juli 2023

Ett boktips: " Spear"/ Författare: Nicola Griffith/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

Jag vill härmed dela med mig av ett härligt boktips som jag just nu har påbörjat läsningen av: " Spear") Fritt översatt av mig själv: "Spjutet"! Av författarinnan: Nicola Griffith: 

" Spear" handlar om riddarna kring kung Arthurs hov alltså riddarna kring det runda bordet. Men den handlar också så långt som jag har kommit hitills och jag är precis alldeles i början av denna mycket läsvärda bok om  flcikan som biland kallas Tal av sin mor Elen men som inte vet sitt riktiga namn på grund av att hennes mor som hon bor tillsammans i en grotta med vägrar att säga flickans namn.

Flickan som ibland kallas Tal blir alltmer äventyrslysten och resten ska jag inte avslöja här så långt som jag har kommit mer än än att säga att det bjus på fartfyllda äventyr, våldsamma strider,  och en liten smula romantik. 

Jag vill varmt rekommendera alla att läsa: " Separ" av Nicola Griffith! Jag vet tyvärr inte om " Spear" av Nicola Griffith finns översatt på svenska men det borde gå att kolla upp. Själv lånade jag " Spear" av Nicola Griffith på biblioteket. 

Nu vill jag bara tillägga att jag har läst ut denna bok: " Spear" av Nicola Griffith! Och jag tyckte att det var mycket läsvärd, underhållande och intressant läsning! Jag vill varmt rekommendera alla att läsa: " Spear" av Nicola Griffith! Mycket trevlig läsning tyckte jag. 

Sammanfattning: En härlig blandning av spänning, äventyr, och romantik! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar