lördag 7 oktober 2023

Ett teatertips: " Körsbärsträdgården"/ Författare: Anton Tjechov/ Plats: Dramaten i Stockholm/ Regi: Michael TThalheimer/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

Jag vill härmed dela med mig av ett teatertips: " Körsbärsträdgården"! Plats: Dramaten i Stockholm/ Författare: Anton Tjechov/ Regi: Michael Thalhaimer. 

Kort om handlingen

En familj står i begrepp att förlora sitt älskade hem/ barndoms hem. Det säljs sedan på auktion. Detta är en tragedi för några av familjemdlemmarna. 

Jag tyckte väldigt mycket om alla de utmärkta skådespelarna och vill här passa på att ge min varma eloge till ensemblen! Och jag tyckte mycket om scenografin och kostymen.

Medverkande

Regi Michael Thalheimer

Skådespelare

Rebecka Hemse

Tina Pour- Davoy

Electra Hallman

Erik Ehn

Andreas Rothlin Svensson

Nemanja Stovanovic

Torkel Petersson

Kristina Törnquist

Rasmus Luthander

Manuela Gotzkozik Bjelke

Per Mattssson

Christoffer Svensson

Jag vill varmt rekommendera alla att se denna utmärkta uppsättning av " Körsbärstrdägården" av den ryske författaren Anton Tjechov! Plats: Dramatens sotra scen i Stockholm. Regi: Michael Thalheimer. Detta är i skrivande stund dagens datum lördagen 231007. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar