torsdag 6 januari 2011

Jag var på konstnären: Ann Lislegaards utställning: " Haunted, Tapping of the Fox sister", i Sundbyberg

Jag var på en science- fiction utställning av konstnären: Ann Lislegaard i Sundbyberg i Stockholm torsdagen 6/ 1 2011.

Jag tyckte den var mycket intressant. Jag har aldrig tidigare varit på en science- fiction utställning men det var väldigt roligt och intressant att se de olika skildringarna av science- fiction berättelser som konstverk.

Det jag minns bäst är den bildvisningen efter romanen: " The Crystal World", av författaren: J. G. Ballard.

Jag har själv inte läst denna roman och jag kan inte påstå att jag är någon som helst expert på science- fiction.

 Men i romanen " Chrystal World" förvånas huvudpersonerna över hur lätt man accepterar de förändringar som sker i världen då allting kristalliseras runtomkring karaktärerna i romanen och allting förändras runtomkring dom.

Jag tyckte mycket om konstnären Ann Lislegaards science- fiction utställning i Marabouparken i Sundbyberg och rekommenderar varmt andra att besöka denna konstutställning så länge den pågår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar