torsdag 28 juni 2018

Teaterrecension:: " Stoppa världen- jag vill kliva av" med Parkteatern i Åkeshovs slottspark i Stockholm torsdagen vecka 26/ Recension: Marika Frykholm

Jag såg teaterföreställningen: " Stoppa världen- jag vill kliva av"! Med Stockholms parkteater i Åkeshovs slottspark torsdagen vecka 26 som är en riktig " klassiker".

" Stoppa världen- jag vill kliva av"! Handlar om mannen Lillemann som är kär i sin kvinnliga chefs dotter Eva. Eva är först svårfångad och svårflirtad men Lillemann är en framåtsträvande ung man med idèer om att bli både rik och framgångsrik.

Till slut ger Eva med sig och de gifter sig och får flera barn. Allt medan Lillemann klättrar på samhällststegen upp mot toppen mot karriären, för att sluta som en omtyckt politiker. Allt detta tack vare att han gifte sig med chefens dotter.

" Stoppa världen- jag vill kliva av" är både en musikal och en ironiserande avspegling av hur människorna och samhället fungerar. För att bli framgångsrik så krävs det kontakter både i kärlekslivet och i valet av karriär.

Men föreställningen iinnehåller många välkända, mycket uppskattade och omtyckta sångnummer och det var väldigt svårt att inte ryckas med av den glada stämningen i publiken och klappa med i några av de mest kända låtarna.

Jag vill varmt rekommendera alla att se denna fantastiskt välgjorda och välspelade föreställningar med de alldeles otroligt duktiga skådespelarna vara en del av dom var riktiga akrobater!

Man kan hitta Stockholms parkteaters program på internet och där se var denna föreställning spelas härnäst och när. Om jag förstod det rätt så går den tre gånger till nu den kommande helgen så det gäller att passa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar