fredag 16 februari 2024

Ett Amerikans barn- och ungdomsroman tips: " The Perks of being a Wall- Flower"/ Skriven av: Stephen Chbosky/ TIps ditlagt av: Marika Frykholm

 Jag vill härmed dela med mig av ett Amerikans barn- och ungdomsroman tips: " The Perks of being a Wall- Flower"!; Skriven av: Stephen CHbosky. Jag kom i kontakt med denna Amerikans barn och ungdomsroman tack vare att jag för närvarande följer en praktisk engelska litteraturkurs i litteratur på distans via zoom med Uppsala unviersitet.

" The Perks of being a Wall- Flower") typ panelhöna fritt översatt av mig!) skriven av: Stephen Chbosky handlar om en Amerikans tonårrspojke som heter Charlite som går på en Amerikansk High- School någonstans i USA: I sina brev till sin " käre vän" som han endast har hört talas om av en High- School kompis berättar han om sitt liv, sin familj, sin syster som är ganska strulig och har många pojkvänner, oc h hans storebror som spelar Amerikansk fotboll på ett Amerikanskt college som heter Penn State och hans två bästa kompisar, Sam som  han är olykcligt färlaskad i och Patrick, Sams styvbror som är gay. 

Jag tycker att den Amerikanske barn- och ungdosmromanen;" The Perks of being a Wall- Flower" skriven av: Stephen CHbosky  på  ett oerhört finkänsligt sätt beskrvier den unga tonårspojken Charlies inre känslovli på ett mycket knäsligt och fint sätt så att man verkligen kan förstå hur CHarlie ser och upplever sin omvärld och människorna han där kommer i kontakt med.

Jag vill varmt rekommendera alla att läsa den Amerikanska barn- och ungdsomsromanen:" The Perks of being a Wall- Flower", skriven av: Stephen CHbosky!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar