onsdag 14 februari 2024

Ett museitips: Livrustkammaren och utställningen om kung Gustav den 3:e/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

 Jag vill härmed dela med mig av ett som jag tyckte var ett mycket spännande och intressant museibesök: Livrustkammaren vid Kungliga slottet i Stockholm onsdaggen 240214! Det vill säga Alla hjärtans dag. Och tack vare att det var just Alla hjärtans dag idag 240214 så fick min stödpersonal och jag gå på in billigare på Livrustkammaren! Därför vill jag här ge en stor eloge till personalen på Livrustkammaren!

Vi hade även turen att få gå på en mycket intressant guidad rundvisning på utställningen om teaterkungen Gustav den 3:e  där guiden steg för steg berättade om kung Gustav den 3:es barndom från då han fick lära sig franska av skådespelare på scen för att kunna klara sig på "livets scen" som guiden uttryckte det. Till att visa oss de dräkter som sångarna bar på operaföreställningar på Operan. 

Jag vill varmt rekommendera alla att besöka denna fantastiskt  härliga utställning om kung Gustav den 3:e som i skrivande stund 240214 finns att besöka på Livrustkammaren i Stockholm! För vidare information går det säkert bra att besöka Livrustkammarens hemsida på internet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar