torsdag 7 mars 2024

Konserttips. " Carmina Burana"- Ett tyskt- latinskt sångverk här framfört av Kungsholmens gymnasieskolas 1:a års elever tillsammans med två femte års klasser från Adolf Fredriks musikskola i Farsta/ Plats: Immanuels kyrka i Stockholm/ Datum: Torsdagen 240307/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

Jag vill härmed dela med mig av en engångshändelse tips,  det härliga medryckande sångverket: " Ccarmina Burana" här framfört i Immanuels kyrka i Stockholm av Kungsholmens gymnasieskolas första års elever tillsammans med två årskurs fem klasser från Adolf Fredriks musikskola i Farsta:

Datum: Torsdagen 240307. 

Jag vill härmed ge min mycket varma eloge till de alldeles otroligt duktiga och begåvade unga sångare! Jag tycker att Carmina Burana är ett härligt och medryckande musikaliskt mästar  sång verk. Och jag njöt varenda sekund av den 1 och 15 minuters långa körkonserten med dessa begåvade unga körsångare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar