lördag 19 mars 2022

En svensk science- fciktion film recension: " Svart krabba"/ Recension skriven av: Marika Frykholm

Jag har sett början av den svenska science- ficktion filmen: " Svart krabba"! Recension av mig: Se den inte om du är på ett extremt dåligt humör.

Varför? Detta är min anledning: Våld föder våld. En mycket dyster framtidsvision som jag läste på min kompis recension där vi är 30 år framåt i tiden om jag minns det rätt och Sverige har blivit indragen i ett mycket blodigt inbördeskrig.

Våld överallt enligt filmen.

Men vill man se en film med en alldeles utmärkt skådespelerska i huvudrollen så skan man absolut se denna film!

Jag funderar på att se vidare på den svenska science- ficktion filmen: " Svart krabba" och vidare vid något annat tillfälle då jag är på ett något bättre humör.

Jaha, nu har jag fortsatt att titta på den svenska science- ficktion filmen: " Svart krabba", och tycker faktiskt att det blir alltmer spännande ju längre fram i handlingen man kommer. Den unga svenska kvinnan,Caroline Edh har fått ett livsfarligt uppdrag:nämligen att leda expeditionen " Svart krabba" tvärs över isarna för att kunna ta sig över till fiendeland och därmed äntligen kunna få göra ett slut på det svenska inbördeskriget som nu har rasat i 37  år. Det är ett dödsuppdrag med mycket liten chans till att någon överhuvudtaget överlever. " För att citera filmen så måste Caroline Edh och hennes expeditionsmedlemmar, däribland Karimi som de inte vet om han är vän eller fiende och som säger sig ha en flickvän som han kontaktar via komradion, ta sig tvärs över isarna till öarna på den andra sidan skärgården. s

Spoiler alert:

Tyvärr fick jag aldrig se slutet av den svenska science- ficktion filmen: " Svart krabba" för jag råkade dumt nog komma åt en knapp. Men jag kan avslöja så pass mycket som att Caroline Edh lyckades med sitt uppdrag att föra expeditionen: " Svart krabba" i land och blev befodrad till löjtnant av andra graden. Sedan ville hon och hennes kompanjon som överlevde färden på isen försöka övervinna den armèn som är mot fienden att förstöra viruset som Caroline Edh upptäckte i kapslarna ute på ön Arnholmen. Men tyvärr fick jag aldrig veta om det lyckades eller ej.

Jag vet ännu inte hur filmen kommer att sluta. Kommer expedition: " Svart krabba" att lyckas med sitt lisfarliga uppdrag? Det återstår att se. Jag ska följa med spänning den sista rafflande biten av denna hemska historia.

Nu har jag sett över halva den svenska science- ficktion filmen: " Svart krabba" på något bättre humör än förra gången jag såg den och vill därmed varmt rekommendera denna oerhört spännande film där det verkligen inte går att förutsäga slutet enligt min personliga åsikt. Kommer vännerna som är emot fienden att använda virueset i kapslarna för att göra vapen med? Det får ni veta om ni ser den svenska science- ficktion filmen: " Svart krabba"!

Filmen " Svart krabba" finns i skrivande stund att se tror jag iallafall fortfarande den 220401 på Netflix.

Filmen visas i skrvande stund i mars 2022 lördagen den 220319  på Netflix.