lördag 21 januari 2023

Kursboktips: " Lärande och utveckling"! Av: Tove Philips!/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

 Jag har börjat läsa en mycket intressant kursbok som jag här vill göra lite reklam för som heter: " Lärande och utveckling" av: Tove Philips. 

Så långt som jag har kommit så behandlar boken ämnen som: Barns lärande och utveckling i alla dess olika stadier. Och även om som om jag förstått boken rätt: " Kan man verkligen dela in barns utveckling i olika stadier utan att se till den individuella utvecklingen"? 

Den tar även upp psykoanalysens fader som han även kallas. SIgmund Freud, som sa att allting går tillbaka till barnomen. Samt Jean Piaget som mycket studerade om barns kognitvia utveckling.

Jag har nu hunnit fram till ett avsnitt som ska handla om sport. Kan sport tränas upp? Kan man till exempel träna sig till att springa snabbt eller till att bli tennisporffs?

Jag vill varmt rekommendera denna mycket intressanta kursbok: " Lälrande och utveckling#! AV: Tove Philips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar