söndag 5 mars 2023

Teratertps: " Mefisto " pjäs skriven av: Ariane Mnpuuchkine baserad på Klaus Manns roman/ Regi: Natalie Ringler/ Plats: Dramaten 2300305/ TIps ditlagt av: Marika Frykholm


" Varför förföljer de mig? Jag har ingenting gjort. Vad kunde jag ha gjort? Jag ville bara spela teater. Jag är bara en helt vanlig skådespelare: Bara en vanlig skådespelare".Citat ur Ariane Mnpouchikines åjäs: " Mefisto" baserad på Klaus Manns roman med sMMA TITEL. 
rEGI
Natalie Ringler
'
Medverkande
Danilo Bejarano
Magnus Ehmer
Garnaid Khemiri 
Melinda Kinarman
Elin Klinga
Hulda LInd Jòhanissdottir
Hannes Meidal
Göran Martling
Elias Wahldèn
Pirttr Wiknrt

En frågeställning: Säljer man sin själ till Djävulen om man likoms teaterchefen i " Mefisto" antar anbudet att vara teaterchef då Nazisterna hade makten i Andra Världskrigets Tyskland? Är den fråga som jag tycker var central i denna föreställning. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se  föreställningen: " Mefisto" på Dramaten! På grund av de briljanta skådespelarna och den häftiga scenografin inte minst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar