onsdag 10 maj 2023

Ett reading tips: " The Girl in the machine"/ Skriven av den skotske författaren; Stef Smith/ Regi: Elisabet Klason/ Plats: Playhouse teater 230510/ Tips ditlagt av: Marika Frykhholm


 Onsdagen 230510 var jag och lyssnade på en mycket intressant reading! Plats: Playhouse teater i Stockholm. 


Readingen var en pjäs som är skriven av den skotske författaren: Stef Smith som hette: " The Girl in the machine". 

Regi: Elisabeth Klason

Medverkande

Owen

Elon Kinberger

Polly

Clarie Silver

Föreställ er som det stod i den ena recensionen att i en inte alltför avlägsen framtid" så kan man bli som kompis med sin dator. Men frågan jag ställer mig efter denna mycket spännande och ganska otäcka reading är: När slutar kompisen att vara kompis och blir istället till min värsta fiende? Och särskilt just nu med allt som står i tidningarna om att man måste se till att bromsa AI utvecklingen. 

Jag vill ge en myket varm eloge särskilt till de medverkande Elon Kinberger som spelade pojkvännen OWen, oh till   Clarie SIlver som spelade den i mitt tycke ganska apatiska flickvännen Polly! Och självklart en extra varm eloge till regissören: Elisabeth Klason! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar