fredag 12 maj 2023

Teatertips: " Socialdemokraterna- The Musical"!/ Regi: Marcus Virta/ Plats: Stockholms stadsteater Klarascenen/ Stockholms kulturhus/ Fredagen 230512/ TIps ditlagt av: Marika Frykholm

 Fredagen 230512 såg jag den mycket fartfyllda och härliga muskalen: " Socialdemokraterna"- " the Musical. 

! I regi av: Marcus Virta/ Plats. Stockholms stadsteater/ Klarasenen/ Stockholms kuturhus

"Tid: Det är dagen efter valet. Allt är förlorat. Eller som det står i programbeskrivningen: " Är verkligen slaget förlorat" Kanske är det nu tiden har kommit för att kämpa vidare och hitta nya sätt att vinna folket över på sin sida." 

CItat från porgramsidan: 

"Dagen efter valet. Makten är förlorad och gravölen är slut. Eller är det mer än så? Nio vilsna arbetsmyror i arbetarpartiets maktkrets försöker förstå vad det var som gick fel. Partiet står nu vid ett vägskäl och söker sin nya roll i en ny framtid."

Recensionscitat 

Recensionscitat 

Jag vill varmt rekommenderea alla att se denna härligt sväinga muusikal! Vare sig man är övertygiad Socialdemokrat eller ej! Gå och se den! Det är ett unikt tillfälle att lära sig mera om Socialdemokraternas historia! 

Jag vill ge en särskilt varm eloge till alla dessa härliga artister som verkligen förgyllde min afton ikväll! Stort tack till er!

Jag tyckte även mycket om den mycket häftiga scenografin! Särskilt i slutnummret! Och en särskild varm eloge till skådespelerskan med den långa, invecklade monologen med alla krångliga ord! Hon fick till det extra bra!

Och musiken var fantastisk! Ett stort tack till den underbara orkestern! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar