söndag 2 december 2012

Den nya Twilight- filmen: Breaking Downs

Jag var på bio och såg den nya Twilight- filmen: Breaking Downs om vampyrerna Edward och Bella och deras dotter som är halvt dödlig människa halvt odödlig.

Jag tyckte den var jättebra särskilt som jag i vanliga fall är jätterädd för skräckfilmer men den nya Twilight- filmen Breaking Downs tycker jag kan snarare kategoriseras under rubriken " gullig kärleksfilm om vampyrer" ! Snarare än som en skräckfilm.

Filmen handlar om vampyrerna Edwards och Bellas kärleksförhållande samt om kampen mellan det onda och det goda. Det är två grenar av olika sorter. vampyrer som slåss mot varandra eftersom motståndarsidan inte tror på att vampyrerna Edwards och Bellas dotter är till hälften dödlig  Hon föddes medan Bella fortfarande var människa innan hon blev pånyttfödd som vampyr.

För att vara en person som jag själv som är jätterädd för skräck och vampyrgenren så tycker jag att filmen Breaking Downs verkligen var jättebra, superromantisk och absolut sevärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar