måndag 20 april 2015

"" A little chaos"- / Filmrecension av: Marika Frykholm

Filmrecension Om: " A little Chaos"/ Filmrecension av: Marika Frykholm



Jag var I London datumen 16/4- 19/ 4 2015 och såg den alldeles nyutkomna filmen som visades första gången på biograferna I London fredagen den 17/4 2015 som heter: " A little Chaos", med blandannt Kate Wynelett som ju är känd från filmer som: " Titanic"; och " Shakesepare in Love".

Jag tyckte filmen:" A little Chaos" var en jättebra film och jag hoppas verkligen att den kommer till Sverige snart!

" A little Chaos", handlar om en dam som heter: Madame de Barra, som får I uppdrag att anlägga blandannat vattenfallsanläggningarna I trädgårdarna på Slottet I Versaille.

HOn kommer I kontakt med bade de franska kungen och med den man som hon förälskar sig I och inleder ett förhållande med som är den som är huvudansvarig för att anlägga vattenanläggnignarna I trädgårdarna på slotted Versaille.


det är en mycket romantisk och samtidigt mycket charming film. Det är ett gripande öde som Madame de Barra har med en man som överger henne för sin älskarinna och tar med hennes dotter. Det är död och elände, och mycket romantiska skildringar av Madame de Barras lvi och hennes presentation vid det franska hovet.


Jag hoppas verkligen att filmen; " A little Chaos" kommer till Sverige snart och isåfall vill jag verkligen rekommendera alla att se denna underbara och romantiska film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar