onsdag 15 april 2015

Spelkortets hemilighet, av: Eva Kirstina Johansson/ Recension av: Marika Frykholm

Spelkortets hemlighet: Av författaren:Eva Chritina Johansson

Recension av: Marika Frykholm

Jag läste just ut en jättebra barn och ungomdsbok som är en jättebra spökhistoria, / så läs detta om ni törs!) av en svensk författarinna som heter: Eva Christina Johansson. Jag får harmed be om ursäkt till författaren om det är så att jag har kommit ihåg titeln fel för jag var tvungen att tyvärr lämna tillbaka boken idag!

Boken: " Spelkortets hemlighet", handlar om ett tvillingpar som heter : Ella och Ida som kommer med sina föräldrar för att hyra ett torp därd et har betåtts ett riktigt mord för 74 år sedan. Bokens huvudperson, Ella är den nyfiknaste av de två systrarna och drar sig inte för att ge sig in I kusliga kyrkor sen på antten när alla sover föratt kunna lösa mordet som utspelades för så längesedan på orten där dom har hyrt ett torp over sommaren.

Jag tycker att " Spelkortets hemlighet" var en jättebra och välskriven bok och visserligen är den för barn och ungdomar men jag tycker att jag som vxuen 48 årign med barnasinnet förhoppningsvis I behåll kan ha stort nöje av denna läskiga spökhistoria.

Jag vill med varm hand rekommendera Eva Christina Johansson som en jättebra barn- och ungomdsboksförfattare och hon har skrivit manga andra böcker som jag tycker alla är lika bra, spännande och välskrivna. Just den här var den sista I raden som jag läste och jag vil väldigt gärna uppmuntra andra, bade barn, ungdomar och vuxna att läsa den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar