onsdag 15 april 2015

Spelkortets hemlighet, av: Eva Christina Johansso/ recension av: Marika Frykholm

Spelkortets hemlighet, av: Eva Christina Johansson
Recension av: Marika Frykholm


Jag har just last en barn och ungdomsroman som är en riktig spökhistoria, så läs detta om ni törs! Som heter: " Spelkortets hemlighet", av författarinnan: Eva Christina Johansson.

Spelkortets hemlighet är en riktig spökhistoria. Bokens huvudperson, Ella och hennes tivllignsyster, Ida kommer till en ort för att hyra ett torp med sina föräldrar over sommaren. Ella är den nyfiknaste av de bägge tvillingsystrarna. Hon drar sig inte fort besöka en kuslig kyrkogård mitt I natten då alla andra sover för att lösa orttens 75 åriga mrodhistoria. Hon får en mängd ledtrådar som alla verkar leda till att lösningen finns I ortes kyrka. Väl där, upplever hon de mest ruskiga saker.

Jag tycker att barn- och ungdomsromanen, " Spelkortets hemlighet" mycket väl kan läsas och vara till sort nöje bade för barn- ungdomar- och även vuxna, med barnasinnet I behåll!

Jag vill även med varm hand rekommendera Eva Christina Johansson andra böcker. Detta var den senaste I raden som jag läste och jag tycker att den var jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar