måndag 8 januari 2018

Filmecension: Solsidan/ Recension av: Marika Frykholm

I december såg jag filmen: " Solsidan". " Solsidan" handlar om alla karaktärerna, Fredde, Mickan och deras barn, och tandläkaren Alex och hans flickvän, spelad av Mia Skäringer som allihopa bor i Solsidan.

I filmen, " Solsidan" så har Freddes vän Alex som är tandläkare och hans fru, spelad av Mia Skäringer  bestämt sig för att skiljas eftersom Alex fru har träffat en ny man som visar sig känna Fredde eftersom de en gång i tiden har jobbat ihop. Alex frus nya kille är en sorts livscoach som lever för att ge sig ut på farliga och spännande äventyr överallt i världen ju mer exotiskt desto bättre och sedan inspirera andra människor till att göra samma sak.

Allt medan vännen Ove, spelad av skådespelaren Henrik Dorsin och hans fru har bestämt sig efter otaliga misslyckade försök att skaffa barn tillsammans.

Freddes pappa har flyttat tillbaka till Torekov och Mickan vill åka till Torekov på lyxsemester där. Hon tvingar med Fredde och barnen ner till Torekov där de ska bo hos Freddes pappa.

Jag tyckte att filmen, " Solsidan" var en jätterolig film med en bra blandning av sorg och allvar mitt upp i de skojiga intrigerna paren emellan. Det är sorg, humor och allvar i en väldigt skön blandning.

Jag tycker att filmen, " Solsidan" fungerar jättebra som en fristående fortsättning på tv- serien " Solsidan" fast det går också alldeles utmärk att se den även om man aldrig har hört talas om varken Fredde, Mickan, Alex och Ove och deras respektive fruar.  Jag vill varmt rekommendera alla att se filmwn, " Solsidan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar