söndag 12 december 2021

Romanrecension: " Sleeping Giants"/ Författare: Sylvain Neuvel/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 


Jag har just börjat läsa en mycket intressant och givande science- fiktion roman, som är första delen av en trilogi varav den första delen i denna trilogi som jag har börjat läsa heter: " Sleeping Giantas", av författaren: Sylvain Neuvel. 

En av delarna  i denna trilogi av Sylvain Neuvel heter: " Only Human", om jag inte minns alldeles fel.

Sylvain Neuvel berättar i en intervju på Youtube att han brukar göra research bland annat på vad hans filmkaraktärer gillar att äta. 

Science- fiktion trilogin som inleds med romanen: " Sleeping Giants" som det står beskrivet på baksidestexten så börjar romanen med att en liten flicka trillar ned i ett stor hål i marken i skogen inärheten av där hon bor tillsammans med sina föräldrar efter att precis ha haft sitt födelsedagskalas. Den lilla flickans pappa arbetar i en gruva inärheten. Den lilla flickan fångas upp av en jättelik hand som tros ha legat där i hålet i skogen i flera tusentals år  Den lilla flickan som senare blir vetenskapskvinna forskar vidare i mysteriet. Och kommer så småningom fram till att frågan hon borde ha ställt sig som vuxen för länge sedan är att: " Varför inträffade den här händelsen just den dagen?

Jag vill varm rekommendera alla att läsa science- fiktion trilogin som inleds av:" Sleeping Giants" av författaren: Sylvain Neuvel! Detta på grund av att den är skriven på ett så lättfattligt sätt att det absolut tycker jag personligen, inte är det minsta svårt att hänga med i handlingen. 

Denna roman finns i skrivande stund om jag inte tar alldeles fel att ladda ned som e- bok på internet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar