lördag 23 september 2023

Ett boktips: " The daughter of Doctor Moreau"/ Författare: Silvia Moreno- Garcia/ TIps ditlagt av: Marika Frykholm

 Jag vill härmed dela med mig av ett boktips som heter: " The daughter of Doctor Moreau"/ Som jag fritt översatt till svenska översätter: " Doktor Moreaus dotter": Författare är: Silvia Moreno- Garcia.

Jag är alldeles i början av denna mycket läsvärda bok. Boken är en blandning som det står i slutordet av historia och fantasi som på ett mycket skickligt sätt vävs samman till en mycket fascinerande  historia om den säregna doktor Moreaus experiment på djur och människor mitt i djungeln där han är utsatt för allehanda faror. Så som till exempel vilda djur. Till sin hjälp får han rumlaren Montgomery Laughton som är djupt olyckligt förälskad i sin föredetta hustru, den världsvana och eleganta Fanny som har övergivit honom. Detta på grund av att Montgomery inte förmådde leva upp till hennes höga levnadskrav på deras liv tillsammans så Fanny övergav Montgomery innan han bosatte sig i djungeln för att hjälpa doktor Moreau att vaka över hans experiment, " the hybrids" som jag tror borde bli " hybrider" på svenska. 

Jag ser fram mot vidare läsning av denna fartfyllda och äventyrliga bok! Jag vill varmt rekommendera alla att läsa den!  Jag vet inte om den finns översatt till svenska men det borde gå att se efter på internet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar