fredag 29 september 2023

Ett teatermisik tips: " TIdens larm", efter en roman av: Julian Barnes i översättning av: Mats Hormak/ Regi: Tobias Teorell/ Plats: Folkoperan i Stockholm/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

Jag vill härmed dela med mig av ett teatermusik tips: " Tidens larm" som är baserad på en roman skriven av: Julian Barnes i översättning av: Mats Hormak. Regi: Tobias Teorell. 


Medverkande:
Regi Tobias Teorell

Skådeseplare Johan Ulveson

Sångsolist  Lovisa Huledal

PIanosolist: Dmitri Tyapkin

" Tidens larm" handlar om den såväl gripande som fängslande historien om den ryske kompositören Dmitrij Sjostakovitjs liv och hans bejakande av den Sovjetiska kommunistregimen. Men som det står i programbladet: " Vem var egentligen kompositören Dmitrij Sjostakovitj? Var han bara en blind " ja" sägare till Stalins Ryssland eller vem var han egentligen?

Jag vill härmed varmt rekommendera alla att gå och se denna fantastiska musikteater föreställning på Folkoperan i Stockholm! Jag vill även ge min mycket varma eloge till skådespelaren: Johan Ulveson och den underbara sångsolisten: Lovisa Huledal samt även pianosolisten: Dmitri Tyapkin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar