söndag 10 september 2023

Ett teatertips: " Körkalren"/ Författare: Selma Lagerlöf/ I regi av: Sophie Tolstoy/ Plats: Strindbergs intima teater/ Söndagen 230910/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm




Jag vill härmed dela med mig av ett teatertips> " Körkalren". Författare: Selma Lagerlöf. Plats: Strindbergs intima teater i Stockholm. I regi av. Sophie Tolstoy. 

Kortfattat om handlingen: Det har gått utför med David Holm. Han kommer invinglande på scenen och drar en skröna om sin gode vän vars största  rädsla var att dö på självaste Nyårsaftpn. Gör man det så blir man nästa års körka-

Men David Holm har tur. Fast hans hustru har lämnat honom med deras två barn då David Holm riskerar att smitta dom med sin lungsot som han har dragit på sig genom sitt supande och festande så har han den goda turen att träffa på den genomgoda kristna kvinnan Edith som arbetar på ett härbärge för hemlösa och ett soppkök. Hon vill dra sitt strå till stacken för att åter sammanföra David HOlm med dennes hustru Vera och deras två barn. 

Hur det går med den saken får ni se om ni går och ser: " Körkarlen" på Strindbergs intima teater inom de närmaste dagarna. Jag tror att den i skrivande stund, 230910 kommer att spelas ett par gånger till sa min kompis.

Jag vill härmed ge alla skådespelarna och även den mycket häftiga kören en särskild varm eloge. Jag gillade även kostymen och scenografin mycket.

Jag vill varmt rekommendera alla att gå och se " Körkallen" av Selma Lagerlöf på Strindbergs intima teater så länge som den spelas där vilket jag tror är ett par gånger till! Det går säkert bra att se efter på Strindbergs intama teaters hemsdia. s


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar