söndag 14 april 2024

Ett musieutställningstips: "Nordbor"/ VIsas just nu i april 2024 på det Nordiska musèet i Stockholm/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

 https://www.nordiskamuseet.se/utstallningar/nordbor/


Jag vill härmed dela med mig av ett msueiutställningstips: Den svenska historiska  utställningen: " Nordbor"  som visas just nu på det Nordiska musèet i Stockholm idag 240414. 

Utställningen handlar om Sverige historia bland annat från 1500- till 2000- talet. 

Jag vill verkligen rekommendera alla att besöka denna utställning så länge den visas på det Nordiska musèet i Stockholm! Mycket intressant utformad bland annat med diverse historiska filmer om hur livet kunde ha tett sig förr i världen i Sverige och i Norden. Dessa filmer var mycket välgjorda med mycket duktiga skådespelare och jag tyckte att det påminde lite om den nyligen avslutade serien: på svt. som hette: " Historien om Sverige". Jag måste här erkänna att jag mest koncentrerade mig på själva filmvisningarna men utöver det fanns det i diverse montrar otaliga mängder av historiska föremål från de olika historiska epokerna. Jag känner att jag skulle mycket gärna komma tillbaka till utställningen: " Nordbor" en annan dag för att verkligen fördjupa mig i allt som fanns att se och uppleva på denna fantastiskt välgjorda utställning som avspeglar på ett mycket levande sätt hur nordbor levde från förr i världen till våra dagar. 

För vidare information kopiera gärna länken här ovan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar