lördag 20 april 2024

Ett teatertips:: " Like Lovers Do"/ Översättning av: Kashayar Nedervhandi & Johanne Lykke Nederevhandi/ Regi av: Helle Rossin/ Plats: Lilla Scenen på Stockholms stadsteater i Stockholm/ Lördagen 240420/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

 Jag vill härmed dela med mig av ett  teatertips: " Like Lovers Do"/ Översättning gjord av: KasHayar Nederevhandi & Johanne Lykke Nederevhandi. I regi av: Helle Rossing. Plats: Lördagen 240420 på Lilla Scenen på Stockholms stadsteater i Stockholm. 

Pjäsen: Like Lovers Do" har sin grund berättas det i programhäftet i den grekiska myten om Medusa som blev våldtagen av guden Poseidon och till straff förvandlades till ett monster med ormar i håret och en blick som kan förstena": " Men som det också sägs i programhäftet så blev detta straff även hennes styrka": ( CItat från programbladet till föreställningen: " Like Lovers Do".

" Like Lovers do" i regi av: Helle Rossin är en mycket stark men även en mycket mörk historia om alla de hemskheter som det aldrig talas högt om. De övergrepp som det står i  programbladet som man aldrig vågar tala högt om som istället förtiges för att man tar på sig skulden för det och intalar sig att det är ens eget fel": ( Även detta citat från programbladet". 

Jag vill  härmed ge min mycket varma eloge och min djupa uppskattning av de oerhört duktiga skådespelarna och för scenografin med Medusas huvud som intar en stor plats på scenen samt även tilll regissören Helle Rossing! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar