lördag 27 april 2024

Ett teatertips: " Spår"/ Marionettteater på Stockholms stadsteaer/ Skriven av: Adam Westman/ Regi av: Helena Nilsson/ Tiips ditlagt av: Marika Frykholm

Jag vill härmed dela med mig av ett teatertips: " Spår"- En marionetteaterföreställniing skriven av poeten: Adam Westman. Plats: Stockholms stadsteater på Kulturhuset i Stockholm lördagen 240427: I regi av: Helena NIlsson. Med scenografi av: Helga Bumsch. Med nykomponerad musik skriven av: Mikael Svanevik. 

Enligt föreställningsbeskrivningen på internet så handlar föreställningen: " Spår" som är en mycket speciell marionetteaterföreställning skriven av den hyllade poeten: Adam Westman om ett dött landskap.

Min egen personliga tolkning innan jag hade läst denna beskrivning var att jag tyckte föreställa mig en dyster dystopi i ett framtida ökenlandskap som dom säger i föreställningen: " Efter katastrofen" och som min kompis uttryckte det: Om förundran över världens skönhet. Enligt min personliga tolkning: Och om mänsklighetens fortlevnad. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se denna föreställning! Inte minst på grund av de båda skådespelarnas mycket vägjorda framställning samt hela stämningen i föreställningen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar