torsdag 28 oktober 2021

Youtube film recension: " Aupair i England live your dream part 1"/ Inspelad av: Sandy makes sense/ Recension skriven av: Marika Frykholm

 J


ag har sett en Youtube film som intresserade mig mycket! Den heter: " Aupair i England live your dream part 1". Den är inspelad av en ung tjej från Tyskland som heter: Sandy. Videon heter: " Sandy makes sense". Den kan man hitta och följa/ gilla om man går in på Youtube.

I denna video så berättar Sandy sin erfarenhet som aupair i England. Jag tycker som Sandy att detta låter som ett mycket roligt jobb och vill därför tipsa andra som kanske drömmer om att bli aupairer att se denna Youtube video film: " Aupair i England live your dream part 1".( Sandy makes sense om man vill följa henne på Youtube. ) 

Sandy verkar minst sagt ha haft en alldeles otroligt fantastisk upplevelse av sin tid som aupair i England. Hon verkar också ha gått in för det med öppna ögon. För att citera Sandy, och fritt översatt från engelska av mig: " Man ska älska att jobba med barn och inte vara rädd för att utföra lite hushållsarbete". Sandy hade jobbat på en nursery innan hon gav sig av från Tyskland till England och verkade inte ha något emot att utföra lite hushållsarbete. 

Men Sandy säger även en annan vettig sak: " Nämligen att det är bättre", ( citat av Sandy) att gå genom en aupair- förmedling än att börja leta runt själv. För det första, ( citat av Sandy) så måste aupair- förmedlingen godkänna familjerna som man söker aupairjobb hos, och för det andra så: " Måste den familj som anställer en även godkänna dig som sökande av aupairtjänsten". För att härma någon: " Det blir en win- win" situation enligt min personliga uppfattning. Familjen blir godkänd av aupair- förmedlingen och den sökande av familjen den söker till. 

Jag har personligen ingen egen erfarenhet, ( tyvärr!) av att vara aupair men jag har själv haft x- antal egna engelska auapirer och mitt minne av dom från tidiga barnaår var att dom allihopa iallafall de flesta verkade ha mycket roligt under sin tid som aupairer i Sverige! Dom flesta av dom var aktiva i engelska kyrkan och hade väldigt roligt där tillsammans med aupairer från andra länder. Precis som Sandy berättar i sin video så tror jag att man som aupair i ett annat land om man vill det lätt kan komma i kontakt med andra auapirer från andra länder och tillsammans med dom utbyta erfarenhetei i det land man befinner sig i.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar