onsdag 27 december 2023

Ett filmtips: " Barnen från Jordbro"/ I regi av: Reiner Hartleb/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

 Jag vill härmed dela med mig av ett mycket intressant filmtips: " Barnen från Jordbro" i regi av Reiner Hartleb. 

" Barnen från Jordbro" är en filmserie i 3 dela av regissören Reriner Hartleb  som handlar om en lågstadieklass från Jordbro från 1970- talet och framåt. Jag lyckades dessvärre endast hitta avsnitt 1 som heter: " Barnen från JJordbro".

I det första avsnittet av denna filmtrilogi får man här följa " Barnen från Jordbro" från det att de börjar 1:a klass tills det att de har gått ut trean. 

Man får även höra deras föräldrars kommentarer och följa deras vardagsliv.

Jag tycker att det första avsnittet av Jordbro trilogin  är en mycket intressant skildring av hur det kunde vara att gå i första klss på 1970- talet i Sverige. För mig som är född 1966 var det lite av en " aha" upplevelse att se detta första Jorbro avsnitt. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se filmen: " Barnen från Jordbro i regi av: Reiner Hartleb! Den finns i nuvarande stund den sista december veckan 2023 att se på svt. play.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar