fredag 22 december 2023

Ett Netflix film tips: " Twighlightt", baserad på romanen: " Om jag kunde drömma" av: Stephenie Meyer/ Regi av: Cathrine Hardwicke/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm


Jag vill härmed dela med mig av ett Netflix film tips: " Twighlight# som är baserad på Stephenie Meyers roman: " OM jag kunde drömma" i regi av: Cahtrine Hardwicke.

Kort om handlingen

Jag har precis börjat se filmen: " Twighlght" som handlar om hur den unga tonårsflickan ISabella, kallad Bella kommer till den regniga staden Forkes i USA. Där ska hon börja i en ny hgih- school på grund av att hennes mamma som bor i det soliga Phoenix har gift sig med en ny man och Phil, hennes nye man reser mycket i istt jobb. Därför ska Bella bo i Forkes med sin pappa som är polis i Forkes.

Men Bella träffar och är känna den mystiske och ursnygge Edward Cullen som aldrig pratar med någon utan bara håller ihop med sina fostersyskon på Bellas high- school i Forkes. Bella börjar ana att det är något som är annorlunda med Edward Cullen. Först räddar han henne från att bli överkörd på ett miruakulöst sätt. Sedan räddar han henne från att bli våldtagen av några skumma typer då hon är tillsammans med några tjejkompisar för att kolla på balklänningar åt dom. 

Jag vill varmt rekommendera alla att se filmen: " Twighlight"  baserad på Stephenie Meyer i regi av Cathrine Hardwicke! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar