onsdag 13 december 2023

Ett teatertips: " Kött"/ Skriven av: Py Huss Wallin & Nils Granberg/ Föreställningen spelad på VÄllingby Kulturhus onsdagen 231213/ Tips ditlagt av: Marika Frykholm

 Jag vill härmed dela med mig av ett teatertips:  Föreställningen " Kött" skriven av: Py Huss Wallin och NIls Granberg här framförd  onsdagen231213 för sista gången på Vällinby kulturhus. 

" Kött" tycker jag för min personliga del handlar om forna systrars magi så som kvinnor som genom historien och sagans värd har missbrukats så som till exempel Medea med ormar i håret,,. Men " Kött" handlar också om svart magi, och onda krafter som utspelar sig på en high- school i USA på årets sista stora fest nämligen skolbalen, eller en " Prom" som man kallar det i USA. " Kött" handlar också om vänskap. Hur kan det gå om man inte kan lita helt och fullt på sin enda och bästa vän?

Jag tycker att föreställningen " Kött" framfördes på ett mycket känsligt och intressant sätt nämligen på det viset att vi i publiken blev indelade i olika grupper och medförda av skådespelarna till diverse olika lokaler i och omkring Välllinby kulturhus på ett mycket roligt och intressant sätt. 

Medverkande

Skriven av: Py HUss Wallin & Nils Granberg

Skådeseplare

Anna Katchinskaia

Katarina Krofh

Magdi Saleh

Emma Stocke

Rubina Banfield

OSkar Webrell

Jag vill härmed ge en varm eloge till författarna samt även till de alldeles otroligt duktiga skådespelarna men även för kostymen och mask. IKväll var sista gången denna mycket fantasirika och inspirerande föreställningen spelades så jag vill passa på att önska alla de medverkande ett stort lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar